Information

Herlev Håndbryggerlaug deltager i Herlev Festuge den 2. og 3. september 2022

Kære medlemmer,

Tak til dem som fik svaret på spørgeskemaet også til dem som ikke kan deltage!

Ud af 31 medlemmer svarede kun 15, hvilket ikke er helt tilfredsstillende. Men bestyrelsen har kigget på tilbagemeldingerne og vurderet ud fra om vi synes at der er nok opbakning og engagement til at vi kan brygge øl, men specielt om vi kan bemande boden både fredag og lørdag?

Overordnet er der en god opbakning til selve fællesbrygningen som selvfølgelig er en stor del af vores formål og også en del af forberedelsen til festugen. Men kun en har meldt sig som brygansvarlig?
Fredag er godt bemandet, dvs. 8 ud af 15 svar kan fredag, hvoraf de 7 kan være med til opsætning fra kl. 14.
– Fredag er dog lidt udfordret efter kl. 20, da kun tre har tilbudt sig her?
– Thor har tilbudt sig med bil fredag kl. 14
– Dennis W.A. og Kent har tilbudt at være ansvarlig for nedpakning fredag aften.
Lørdag ser mere udfordrende ud i det at kun 5-6 ud af 15 svar kan deltage og heraf 4 fra kl. 10 til opsætning
– Lørdag aften er også tyndt besat efter kl. 17, men vi håber at flere måske melder sig til senere?
– Dennis W.A. har tilbudt sig med bil lørdag til nedpakning og bortkørsel lørdag aften
– Henrik S. har tilbudt sig ansvarlig for nedpakning lørdag aften
Bestyrelsen er enig om at det er vigtigt at vi deltager og viser flaget til dette lokale arrangement og at det også er vigtigt for vores sammenhold, at få arrangeret fællesbryg og ryste medlemmerne sammen på denne måde.

Konklusionen er derfor, at vi nu er tilmeldt festugen og vi håber at medlemmerne bakker op og deltager og bidrager så godt man nu kan.

Når kun en har meldt sig som brygansvarlig, så laver vi ikke noget indledende møde hvor vi nedsætter bryghold.
Kent har tilbudt sig som brygansvarlig og vi har aftalt at der brygges 4 øltyper “Blond, IPA, Brown Ale og Stout” og planen er at der afsættes to søndage hvor der brygges to bryg på en dag, hvor alle har mulighed for at deltage.

Nærmere info og datoer for fællesbryg, omstikning og tapning udsendes og lægges på hjemmesiden så snart planen er klar.

Derfor, noter i din kalender med det samme at du skal deltage i festugen den 2 og 3. september, så det ikke kommer bag på dig…

OBS OBS OBS:
Noter også disse datoer!
– Næste arrangement er gule ærter den 26. april – info udsendes inden påske
– Øl smagning er flyttet til den 10. maj – info kommer senere
– Tema Team med ITAP den 24. maj – info kommer senere
– Sommer- og 50+1 års jubilæumsfest lørdag den 18. juni – ARRAANGØRER EFTERLYSES?
En lille note til sommer- og jubilæumsfesten, så er det i år ikke nødvendigt at man selv skal lave maden, der er gennem jubilæumskontoen mulighed for at vi kan bestille mad udefra, men har man lyst til selv at lave maden så er man også meget velkommen.
Vi skal bare have fundet nogle frivillige der vil gå sammen og lægge en plan – så send gerne en mail til formanden, så sætter jeg jer sammen!

Højt skum

Kim Bille Christensen
Formand – Herlev Håndbryggerlaug